Blog

On Page SEO

On-Page SEO Nedir?

SEO; web sitenizi en iyi duruma getirmek için yapılan işlemler ve iyileştirmelerin tümüdür. Web siteler için SEO kavramı iki gruba ayrılır. On-Page ve Off-Page SEO. Biz bugün On-Page SEO kavramını inceleyeceğiz.

On-Page SEO; yani Türkçe anlamı ile “Sayfa içi SEO” en basit tanımı ile web sitenizdeki bir sayfanın arama motorları kurallarına göre şekillendirilmesidir. Yapılan şekillendirmeler sonucu kullanıcıların aramalarında sayfanız ilk sıralarda yer alır. Böylece sitenizin ziyaret sayısı artar ve geri dönüş kazanırsınız.

Arama motorlarının sizi anlamasına yardımcı olmalısınız. Bu işlemler sitenizin tasarımından yazılımına kadar her ayrıntıya değinir.

On-Page SEO avantajları arasında; web sitenizdeki içerikler arama motorları tarafından daha hızlı indekslenir, gerçekleştirilen doğru stratejiler ile çok daha hızlı ve etkili pazarlama gerçekleştilir ve maliyeti diğer pazarlama kanallarına oranla düşüktür.

Peki On-Page SEO Ayarlarımızı Nasıl Güçlendirebiliriz?

  • -Kalıcı bağlantılarınızı güçlendirmelisiniz. Sayfalarınızın URL’lerinde çok uzun ve gereksiz kelimeler kullanmayın. Google URL’lerin ilk 5 kelimesine dikkat ediyor.
  • -Yapılan araştırmalara göre başlıklarına anahtar kelimeler ile başlayan sayfalar diğerlerine göre daha üst sıralara çıkıyor. Aynı zamanda yazılarınızda ilk 100 kelime içerisinde de anahtar kelimelerinizi kullanmalısınız. Fakat tüm bunları yaparken anahtar kelime yamyamlığına tutulmamalısınız. Gereğinden fazla anahtar kelime kullanımı sizi tam da bu tabirdeki gibi bir yamyam yapar. Bir sayfada %3-%4 oranında anahtar kelime kullanmalısınız.
  • -Ziyaretçilerinize ilgi çekici bir ortam sunmalısınız. Hemen çıkılan sayfalar Google analizleri için bir faktör. Bu yüzden ziyaretçilerinizi mümkün olduğunca sayfada tutmalısınız.
  • -Harici bağlantılar kullanın. Wikipedia.org gibi bağlantılara yönlendirme yapmanız Google’da sayfanızın sıralamasını arttırır.
  • -Manşet etiketleri yani H1 etiketlerini kullanın.
  • -Sayfa yükleme hızınızı 4 saniyeden az yapmalısınız. Çünkü kullanıcıların ¾’ü yavaş yüklenen sayfalara tekrar girmekten kaçınıyor.
  • -Sosyal medyada bağlantıları ekleyin. Bu paylaşımları butonlar şeklinde eklemeniz size %100 fayda sağlayacaktır.
  • -Anahtar kelimelerine yakın anlamlı kelimeler de kullanmalısınız. Google’ın göz önünde bulundurduğu kriterlerden biri de budur.
  • -Sayfanızda fotoğraf kullanmak görsel açıdan müşteriyi çekeceği için size artı puan katar fakat SEO açısından görsel kullanmanın da kriterleri vardır. Çok yüksek boyutlu görseller sitenizi yavaşlatır. Bu yüzden tarayıcımızı yormayan görseller yani küçük boyutlu görseller kullanmalıyız.

İyi yapılandırılmış bir SEO size ücretsiz reklam sağlar. Rakip firmalarınız ücretli reklamlar kullanarak üst sıralara çıkmak için bedel öderken siz bunu ücretsiz bir şekilde yapabileceksiniz.

Tüm bu ayrıcalıklar; web sitenizin yüksek düzeyde uzmanlığa, otoriteye ve güvenilirliğe sahip olduğu izlenimini sağlar.

Sayfa içi SEO’da sayfa dışı SEO’da olduğundan daha çok kontrole sahipsinizdir.

Leave a Comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir