Blog

SoftInova SEO Hizmeti

Site İçi SEO Nedir? Site İçi SEO için 12 Madde

Site İçi SEO web siteniz hangi altyapıda olursa olsun SEO için gerekli olan en önemli sayfa / site optimizasyonudur. Site optimizasyonu ne kadar iyi olursa Google sitenizi o kadar çok sevecek ve daha fazla değer verecektir.

Siteniz özel bir içerik yönetim sistemi(CMS) içeriyorsa bu optimizasyon değerleri biraz zorlu olabilir. Hazır altyapılarda bazı eklentiler ile bu işlemleri kolaylaştırabilirsiniz.

Öncelikle gerekli olan 12 madde’ye göz atalım sonrasında WordPress altyapısında olan bir site için hangi eklentiler ile bu 12 maddeyi hızlıca gerçekleştirebilirsiniz ona değineceğiz.

Site İçi SEO için gerekli olan ve dikkat etmeniz gereken ana başlıklar;

1. Domain Seçimi

Domain seçimi SEO’nun ilk ayağı diyebiliriz. Sitenizin adında kullanıcıları çekebilecek bir anahtar kelime kullanırsanız bu arama sonuçlarında sizleri daha öne taşıyacaktır.

2. URL’ler

Sitenizin URL’leri Google gözünde çok önemlidir.

www.orneksite.com/id=1111

orneksite.com/ornek-sayfa/12314314121

orneksite.com/home/orneksayfa/1

gibi URL Google arama sonuçlarına doğrudan etki eder ve size puan kaybettirir.

orneksite.com/sayfa-adi

şeklinde URL yapısı Google’ın ve tabii kullanıcıların okuyabilirlik açısından en sevdiği URL yapısıdır.

3. Site başlık ve açıklama (title & description) düzenlenmesi

Sitemizin Google arama sonuçlarında görünen tüm sayfaları bir başlık ve 160 karakterlik bir açıklama ile yer alırsa kullanıcılar için o kadar açıklayıcı ve kolay ulaşabilir olur.

SoftInova Site Title & Description
SoftInova Site Title & Description

Örnek görselde görülebileceği üzere bir kullanıcı Google’a “SoftInova” yazdığında ilk sırada gelen (mavi alan) sayfamızın başlığını ve verdiğimiz hizmetleri

altındaki kısım ise 160 karakterde yer alan açıklamamızı göstermekte.

4. Başlık Etiketleri

Başlık etiketleri <h1> den <h6> ‘ya kadar giden etiketlerdir. Google robotları bu etiketlere göre sitenizin başlıklarını daha iyi okur ve ona göre sayfanızı değerlendirir.

6. İçerik

Genellikle içerikler 300 kelime olması gerekir. Bu Google tarafından belirlenmiş bir standarttır. Ancak Google bunu zorunlu kılmıyor yani anlatacağınız konuda bilgi 1000 kelime ile anlatılıyorsa 1000 kelime yazdınız diye Google size kızmaz. Ancak konu ile alakasız şeyler yazıp bir konu / bilgi sapması oluyorsa Google burada size kırmızı kart gösterebilir.

Sadece metinsel ifadeler değil aynı zamanda görsel ve videolar ile yazılarınızı desteklerseniz bu sizin görsel sonuçlarda çıkmanızı sağlar.

7. Sayfada Kalma Süresi

Bir kullanıcı sayfada ne kadar kalıyorsa sitenizi o kadar sevmiştir demek değildir. Belki aradığı kısmı bulamıyordur :). Genellikle bu konu içerikle doğrudan alakalıdır. Sitenizin tasarımı karışık ve sadece sizde olan bir bilgi / ürüne ulaşmayı düşünen bir kullanıcı sitenizin karmaşıklığından kurtulamazsa siz potansiyel bir müşteri kaybetmiş olursunuz. Ancak kullanıcı 2 gün sonra başka bir siteden o ürünü bulabilir.

Sayfada  kalma süresi kullanıcınıza bilgiyi verdikten sonra çeşitli bilgileri verdikten sonra çeşitli yönlendirmeler ile sitenizde daha fazla tutabilir kullanıcı deneyimini güçlendirerek potansiyel müşteri kazanabilirsiniz.

8. Site Haritaları

Site haritaları ekledğiniz, güncellediğiniz bir sayfayı Google’a göndermenize gerek kalmadan Google tarafından görüntülenmesini ve dizine eklenmesini sağlar. Ancak bu yapı sağlıklı bir şekilde kurulmaz ise kullanıcıların erişmemesi gereken bir sayfa var ise onları da açığa çıkarmış olur. Örneğin bir kullanıcı sizin sitenizin yönetim paneli sayfasına ulaşmaması gerekir ancak robots ve sitemap.xml isimli dosyalarda bu ayarlar düzgün yapılmadı ise sizin için hem eksi bir puan hem de potansiyel bir güvenlik zafiyeti oluşturur.

9. Schema Standartları

Schema.org Google, Yandex ve Bing tarafından kabul edilmiş standartlar ile ilgili bilgi veren bir sitedir. Semantik Web ve veri işaretlemek için kullanılmaktadır. (Sonuçlarda resim, yıldız, puan ya da fiyat çıkarmak için kullanılır.)

10. Mobil Uyumluluk

İnternetin cep telefonlarında kullanılır hale gelmesinin ardından, insanlar web sitelerine cep telefonlarından girmeye başlamışlardır. Hatta öyle ki, web siteleri neredeyse cep telefonları ve bilgisayarlar ile eşit oranda kullanıcı tarafından ziyaret edilmektedir. Bu nedenle mobil uyumluluğu olmayan web siteleri çağın gerisinde kalmıştır ve arama motorları açısından da oldukça negatif bir tepki görecektir.

WordPress Altyapısında Sayfa Optimizasyonu (Teknik SEO) için Kullanabileceğiniz Eklentiler

 

Site içi SEO‘yu yapabileceğiniz en kolay altyapılardan biri WordPress’tir. Eklentileri ile hızlıca ve kolayca teknik bilgiye ihtiyaç duymadan Site İçi SEO ayarlarınızı hızlıca gerçekleştirebilirsiniz

1. Rank Math SEO

Rank Math Seo, sayfalarınızın SEO ayarlarını yapabileceğiniz bir eklentidir. Eklenti ile sayfalarınızın Google üzerinde görüneceği başlığı ve açıklamasını yazabilirsiniz.

Ek olarak robots dosyası ve site haritaları dosyaları oluşturup Google’ın onayına gönderebilirsiniz.

2. Webp Express

Google Webp, JPEG 200  gibi dosya formatlarında görselleri istemektedir. Bunun için bu görselleri Webp Eklentisi ile hızlıca dönüştürebilir ve sitenize extra puan kazandırabilirsiniz.

3. Kalıcı Bağlantılar

Kalıcı bağlantılar için bir eklentiye ihtiyacımız yok. WordPress panelimizden Ayarlar > Kalıcı Bağlantılar seçenğine tıklayarak kalıcı bağlantıları doğru bir şekilde yapılandırabilirsiniz.

4. WP Fastest Cache

Önbellekleme eklentisi olan WP Fastest Cache sitenizin hızlı açılmasını ve sayfalarınızın Google’da bulunan hız değerini arttıramaya yarar.

5. Schema

Schema eklentisi Google’ın kabul ettiği standartlara uygun olarak kolayca bu yapıyı oluşturabileceğiniz bir eklentidir.

6. AMP

Hızlandırılmış mobil sayfalar eklentisi mobil cihazlardan daha az site kaynağı oluşturarak kullanıcıların hem daha hızlı hemde aradığı içeriğe daha kolay ulaşmasını sağlayan bir eklentidir.

 

Leave a Comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir