Blog

E-Ticaret Sitem Satış Yapmıyor

E-Ticaret Sitem Satış Yapmıyor

Bugün sizlerle e-ticaret dünyasına atıldığınız an karşılaşabileceğiniz “E-Ticaret Sitem Satış Yapmıyor” problemine değineceğiz. Bu durumun neden kaynaklandığını ve çözüm yollarını inceleyeceğiz. Hazırsanız başlayalım.

E-Ticaret Sitem Satış Yapmıyor. Neden?

Normalde belli bir müşteri potansiyeline sahip olmanıza rağmen müşteri çekemiyor ve sitenizde beklenen satışı sağlayamıyorsanız problem ya iyi yapılandırılmamış bir web sitesidir ya da yanlış pazarlama stratejisidir. Unutmayın ki dahice bir fikre sahip bile olsanız, iyi pazarlayamadıktan sonra fikriniz gereken değeri göremez.

Şimdi sizlerle “e-ticaret sitem satış yapmıyor” problemini ortadan kaldıran küçük ama oldukça etkili birkaç yöntemden bahsedeceğiz. Bu adımları uyguladıktan sonra siteniz ve ürünleriniz hak ettiği değeri görmeye başlayacaktır. Hazırsanız başlayalım:

Müşterilerinize Olanak Tanıyın

Sitenizin altyapısının farklı ödeme yöntemlerini desteklemesi gerekir çünkü sadece kart ile ödeme seçeneği sunan bir altyapı ile bazı müşterilerinizi kaybedebilirsiniz. Müşterileriniz ödeme yöntemlerini kendileri seçebilmeliler. Böylece tüm müşteri kesimine hitap edebilirsiniz.

SSL Sertifikanızı Kontrol Edin

SSL Sertifika’nız aslında size Sanal POS sağlamaz. Müşterileriniz ile siteniz arasındaki iletişimin gizliliğini ve diğer kişiler tarafından bu gizliliğinin bozulmamasını sağlar. Sanal POS sahibi olmanız için bu şarta ihtiyacınız var. Unutmayın ki gizlilik ve güvenlik müşterileriniz için çok önemli.

Kargo Yönetimi

Bir diğer önemli altyapı ise kargo yönetimidir. Sizin kontrol panelinden ürünleri takip edebilmenizi ve  müşterileriniz kargo takip bilgilerine ulaşabilmelerini sağlar. Tamamen şeffaf yaklaşınız karşısında müşterileriniz size güven duyacaktır. Bu da daimi müşteri potansiyelinizi arttıracak.

Kargo yönetimi konusunda şu konulara özellikle dikkat etmeniz gerekir:

  • Hangi kargo gönderim metotunu seçeceksiniz?
  • Ürünlerinizin ağırlık ve boyutları
  • Paketleme süreci ve masrafları
  • Kargo gönderim ücretlerinin hesaplanması
  • Site üzerinde sabit kargo hizmeti sunmanın ücretlerinin hesaplanması
  • Ücretsiz kargo özelliğinin size maliyetlerinin hesaplanması.

Stok Yönetiminizi İyileştirin

Müşterilerinizin “var” olarak gördüğü ürünlerin aslında elinizde bulunmaması veya bir siparişin yanlış müşteriye gönderilmesi sizin için çok büyük bir prestij kaybına neden olur. Müşterilerinizin sizin sorumluluk sahibi olmadığınızı düşünerek size güvenini yitirir ve bu da tüm altyapıya rağmen müşteri kaybına neden olur. Altyapınıza ekleyeceğiniz depo yönetimi ile bu sıkıntıların hepsinden sıyrılabilirsiniz.

  • Sipariş ettiğiniz ve sonrasında teslim aldığınız ürün adetlerini kontrol edin
  • Ürün kodu ve barkod sistemi kullanın
  • Raflarınızı kategorilere ve ürünlere göre düzenleyin
  • Ürün isimlerini açık ve anlaşılır bir şekilde belirleyin
  • Satışlarınızın kayıtlarını tutun
  • Stok kayıtlarınızı haftalık olarak kontrol edin
  • Depo otomasyon sistemlerinden yararlanın

Tüm bu teknik detaylarını kontrol ettiyseniz ve her şey aslında olması gerektiği gibiyse o zaman sıra pazarlama tarafında.

 

Dijital pazarlama sizin için en önemli adım. En başta da dediğimiz gibi dahice bir fikriniz bile olsa pazarlayamadığınızda hakettiği değeri bulamaz. Yapılan araştırmalar sonucu elde edilen istatistikler ile dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamanın önüne geçtiği ve daha çok getiri sağladığı görülmüştür.

Dijital pazarlama yapabileceğiniz birkaç platform:

  • İnternet siteleri
  • Bloglar ve internet yayıncılarının siteleri
  • Sosyal medya platformları
  • Mobil uygulamaları,
  • Oyun konsolları
  • Online katalog ve broşürler
  • Infografikler

Hedef Kitlenizi Belirleyin

Giyim, araba, aksesuar vb. seçeneklerden hangisi veya hangilerini barındıracağınızı belirleyip ona göre satış ve reklam yapmalısınız.  Buna ek olarak minik ama hayat kurtarıcı bir not daha yazarsak “ürün görsellerinizin kalitesine önem vermelisiniz.”

SEO Ayarlarınızı Düzenleyin

En önemli adım: “SEO ayarlarınızı iyileştirmelisiniz.” Örneğin bir giyim mağazasıysanız insanlar giyime dair bir arama yaptığında üst sıralarda yer almalısınız ki keşfedilebilesiniz. Bu da anahtar kelime analizi ve kelimeleri doğru kullanabilmek demektir. Ayakkabı satıyorsanız “spor ayakkabı , yazlık ayakkabı” başlıkları gibi sizi aramalarda ön plana çıkarabilecek anahtar kelimeler seçmelisiniz. Böylece Google sizi anlayacak ve üst sıralara çıkmanızı sağlayacaktır.

Sosyal Medyanın Gücünü Kullanın

Bir web sitesine sahip olmanız demek her şey tamam demek değildir. Çünkü gelişen sosyal medya sizin hem pazarlama hem de satış aracınızdır. Her yaş kesiminin kullandığı farklı mecralar var ve sizin bunları birebir takip edip ona göre pazarlama stratejisi oluşturmanız gerekir. Günümüzde sosyal medyası bulunmayan herhangi bir kurum çok da itibar görmemektedir. Instagram, Twitter ve Facebook gibi sosyal mecraların gücünden siz de yararlanırsanız satışlarınız için birkaç adım öne geçmiş olursunuz.

Gördüğünüz gibi e-ticaret sitem satış yapmıyor telaşının çok basit çözümleri var. Bize ulaşarak sizin için en doğru stratejiye ulaşmış olursunuz. Eğer e-ticaret sitesine sahip değilseniz “E-Ticaret Sitesi Açmak İstiyorum, Doğru Süreci Nasıl Yönetebilirim?” yazımıza göz atarak e-ticaret serüveninize başlayabilirsiniz.

SoftInova – İnovatif Yazılım Çözümleri

Leave a Comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir